Isnin, 30 Mei 2011

Oh Tuhan..BlackOut Mari Sudah...Misi Menyelamatkan EBM Harith...

Assalamualaikum semua...
         Bersawang sudah blog ni..sejak saya sibuk dgn hobi baru, saya tolak tepi dulu nak update blog ni..apa hobi baru tu?..hehehe..nnti saya updated dalam entry seterusnya..bukannya saya tak nak update...cuma kebelakangan ni mcm2 hal sudah berlaku..yang memenatkan..yang menyedihkan..tapi tak kurang jugak yang meng'happy'kan saya..hehehe..kira balance jugak hidup saya ..seimbang walaupun tak sempurna mana...hehehe..

hari itu...Hari yang indah....
     Ooooh..nak dijadikan criter...akhir bulan lepas...satu kejadian yang luar jangkaan saya sudah pun berlaku di blok rumah saya...blok yang saya duduki telah BLACKOUT...
Black Out sudah...huhuhu...
         Huhuhu...sebenarnya saya tak risau apapun..tapi bila mengenangkan Blackout telah berlaku..saya mengambil langkah berjaga2 untuk menyelamatkan EBM milik si bintang hati saya Harith Eimran...dan aritu saya tunggu sehingga jam 10.30 malam..sekiranya masih tiada bekalan elektrik..saya perlu mencari jalan bagaimana nak menyelamatkan EBM Harith..Walaupun tak banyak..tapi ianya sangat2 berharga buat saya...sbb saya berusaha mengepam walau 1 oz satu sesi untuk si Harith Eimran..

Kerja2 memunggah EBM Harith...
        Tik..Tok..Tik..Tok...masa berjalan...sampailah pukul 10.30 malam...saya pun mengambil keputusan untuk memunggah EBM Harith ke suatu tempat yang lebih selamat...Bak ada suggest letak EBM Harith dalam Coleman box...dan mengatakan kesanggupan pergi beli ais yang banyak untuk isi dalam box tuh..hmm...masalahnya ianya boleh bertahan berapa lama??..sbb pihak maintenance blok tak bagi jaminan berapa lama black out kat blok ni boleh diatasi..nak menumpang rumah jiran di level yang tak mengalami bekalan elektrik...hhmmm...saya fikir 2..3 kali...hati manusia kita tak tahu mcm mana...saya pula yang jadi bimbang nnti kalo letak EBM Harith di rumah jiran..
BErgelap sudah rumah saya...
       Last2...saya amik keputusan untuk pergi ke kedai blok sebelah yang mana blok tersebut tidak mengalami masalah bekalan elektrik..hehehe..nak tahu tak apa yang saya buat...dengan muka tak malu....saya memberanikan diri...meminta tolong kat empunya kedai untuk menumpangkan EBM Harith ke dalam Deep Freezer kat kedai tersebut...mujurlah empunya kedai beri kebenaran pada saya untuk menumpangkan EBM Harith sementara waktu...sementara menanti bekalan elektrik ada kembali nnti..kalo tak..cairlah EBM Harith...lepas tuh harulah saya nanti..nak mencari ibu susuan Harith..

Kedai...empunya kedai yang sangat membantu..
      Hehehehe..yang kelakarlah..empunya kedai minta saya letak EBM Harith dalam peti ais krim...huhuhu..haru jer tokeh kedai ni..dia kata jgn risau...dia tak jual punya..hehehe...nak letak dalam deep freezer..katanya..takut busuk sbb daging..ikan ...ayam...semua ada dalam tu...so..oleh yang demikian...peti ais krim nilah tempat yang paling sesuai untuk tumpangkan ebm Harith...apapun..terima kasih sangat2 kat empunya kedai tuh..sbb sudi membantu mama Harith ni...
Ais krim...ais krim,....oopss...dalam plastik..bukan untuk di jual ye...
         Keesokkan harinya...dalam pukul 3 petang..barulah ada bekalan elektrik..mujurlah sempat selamatkan EBM Harith...sbb lebih 24 jam suhu dalam peti akan drop...yang pastinya semua makanan beku dalam freezer dah pun mencair...Empunya kedai dihulurkan sedikit duit bantuan ..dia menolak...huhuhu..terima kasih ye bang..lain kali boleh tolong lagi ye...hhehehe...Si bintang Hati. Harith Eimran..malamnya berperang dgn nyamuk...kesian plak tengok...nak pasang ubat nyamuk..takut sbb Harith baby G6PD..abis badan berbintat ngan gigitan nyamuk..apalagi mama n bak bawa harith gi klinik dapatkan ubat gatal..bila dah sapu ubat gatal tu..barulah ok sikit..tak derlah Harith tergaru-garu..hmmmm...Okeylah sampai sini sajelah untuk entry kali ni...sehingga kita berjumpa di next entry...assalamualaikum...
My Chuimety nak gi jumpa doktor..nak mintak ubat gatal...





2 ulasan:

Ilyani berkata...

alhamdulillah tokey kedai tu bg tumpang...rezeki harith lh k.aida... :)

OuR KosMo... berkata...

yanie : hahaha..mmg pun..mula2 takut gak..takut dia kata tak boleh...insyaallah..selagi ada rezeki harith..ianya takkan putus....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...