Jumaat, 20 Mei 2011

Al-Kisahnya "Macaron Angel Cupid Kitchen" n " My Khalish"....

Assalamualaikum semua...
 
Ours....
     Hehehe..susahnya mencari masa nak update blog ni..baru je buka..ada jer keje lain memanggil untuk diberikan perhatian... tak kira keje kat rumah ataupun ofis...semuanya nak perhatian..oklah kali ini kita pendekkan criter...
      Sebenarnya dah lama sangat nak update citer pasal tajuk kat atas nih..bila blogger system buat hal..keterujaan nak update dalam blog jadik terbantut sikit..tension betul time tuh..tapi nak buat mcm mana..terpaksalah hold dulu...
       K lah..kita mula ngan citer pasal 'MACARON ANGEL CUPID KITCHEN'...kebetulan dalam Facebook bak..ada profile pic guna gambar yang berbentuk bulat..apa bendalah tu....bulat mcm biskut.....siap berwarna-warni mcm pelangi..sweetnya kaler....pastu ada inti kat tengah2 dier....mcm biskut sandwich plak bila diperhatikan....oohh..tu ker rupanya MACARON..hehe..biasalah,.saya selalu terlambat...terkebelakang...kalo org lain..citer tu dah basi..tapi saya masih terkial2 buat research pasal citer tuh........
       Apa lagi..saya pun bacalah kat wall dia...rata2 semua kata macaron tu sedap sangat...saya dok terfikir sedap yang mcm mana tu..tekak ni asyik tertelan air liur je time tu..tak cukup dgn baca kat wall...saya baca kat org lain punya blog yang citer pasal macaron nih..tak kira sapa punya blog..asal ada citer pasal macaron ..saya baca..mcm obses sekejap...balik rumah..siap interview bak lagi..mana tahu dia pernah makan macaron...sbb officemate bak..cikgu wat macaron..hehehe...Nak dipendekkan criter...saya pun orderlah macaron 1 kotak (1 kotak ada 35 biji) dari officemate bak melalui FB...hehehe...dan taraaa...

Inilah rupanya...Macaron
  Comel tak?..hehehe..rasanya..hmm..mmg tak boleh nak dibayangkan...sbb lain kaler lain flavor...ada coklat flavor..peanut..lagi 3 tak tahu perisa apa..tapi apa yang pasti..mmg MABELES..SLURPPPP..hehehe..masuk mulut terus cair...sampai skang ni masih terasa lagi kesedapan Macaron tuh....rasa nak order lagi tapi harganya pun kira mabeles jugaklah....hehehe..untuk info kengkawan kat luar sana..tak silap saya...Main ingredient Macaron adalah Almond flour...tu yang menjadikan Macaron ni sedap semacam jerk..tak keras dan tak liat...masuk dalam mulut..terus rapuh..Tengoklah kalo ada rezeki nak masuk kelas wat macaron...mana tahu bleh buat bisnes macaron ni..hehehe..Insyaallah..moga2 dipermudahkan...hehehe...klah kalo kawan kat luar sana kepingin nak tahu pasal macaron nih..kliklah kat laman web sebelah ni ye....angelcupidkitchen.com.   ...mcm2 ada...nak belajar buat @ tempah Red Velvet Cake pun ada...sila2 lah ye..=)

Angel Cupid Kitchen...
My Sweety Comeity...
    Oklah..skang kita beralih citer lain pulak...its time all about 'MyKhalish'...sehari sebelum hari ibu baru2 ni..saya, Bak n Harith pegi ke Taman Tasik Titiwangsa, Kuala Lumpur untuk sesi Photomarathon Detik Kasih Sayang oleh MyKhalish Photography & Design...kebetulan ada promosi..saya pun ambik peluang ni utk mengabadikan potret keluarga sebagai tanda kenang-kenangan...sebelum tu mmg saya dah merancang untuk mengambil potret keluarga bila Harith berumur genap 6 bulan..hehehe...mmg berbaloi sangat...bagi saya gambar yang di'shoot' mmg sangat cantik...setakat nilah yang saya jumpa...tak tahulah kalo ada yang lagi cantik..hehehe..
   Walau apapun..tima kasih sangat kepada Khalilah n husband..Shahril...hasil tangan yang harus dipuji...Thumbs Up Guys!!..okeylah..pada kengkawan yang berminat..bolehlah klik kat sini yer....dan skang..jom kita tengok hasil tangan MyKhalish untuk tatapan kita bersama...





My Precious....
My Life...
My Heart..
Sukanya dier...
Bak's BFF....

My Eye...
My Inspiration...
=)
Lots Of Love...

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...