Isnin, 13 Disember 2010

Kesian Harith..jarinya terluka...

Salam....

        Jumaat lepas saya dah kembali bekerja seperti biasa...banyaknya surat...membukit nak kena baca semuanya...dan bintang hati saya juga...dah mula duduk dekat rumah pengasuh dia...sehingga hari semalam..Harith jadi budak baik...tak banyak meragam...tapi bila balik rumah..aduiya..baik punya dera..Harith buat kat mama dan bak dia..

Tapi hari ini saya dikejutkan dengan panggilan telefon..begini bunyinya..
     
      Anak pengasuh  :   Hello..
                     Saya   :   Hello..ya..sapa ni (sbb nombor telefon tak keluar..yang tertera
                                   kat telefon  ketika itu...UNKNOWN)
      Anak pengasuh  :   Mak potong kuku..darah banyak kuar...pastu tak berenti..
                     Saya   :   Eh..sapa ni...(dalam hati.. saya ingat mak saya kat kampung
                                   ..confuse saya)
      Anak pengasuh  :   Mak potong kuku..darah banyak kuar...pastu tak berenti..
                                  (suara kedengaran mcm cemas sangat)
                     Saya   :   Eh..sapa ni..sapa cakap ni..(saya pula yang cemas lepas tu)
      Anak pengasuh  :   Ni..ni.. Iskandar...Harith.. jari dia berdarah tak berenti..
                     Saya   :   Ya Allah..Harith...darah tak berenti...ok2..akak balik sekarang
                                    ....(Lepas tu baru saya betul2 cuak)


     Nak dipendekkan cerita..saya terus talipon Bak dan bagitau apa yang terjadi...Dan atas nasihat seorang officemate saya (Terima kasih kak Ros)...meminta saya memberitahu pengasuh Harith supaya menekan tempat yang terluka bagi mengelakkan lebih banyak bleeding  yang berlaku sementara menunggu saya dan Bak balik ke rumah...Hari ini ..saya terpaksa ambil cuti kecemasan...demi bintang hati saya......

    Sampai rumah pengasuh..saya terus bawak Harith ke klinik Famili TTDI...sbb luka Harith bukannya di bawah kuku..tapi sebaliknya..pengasuhnya terpotong kulit jari di tepi kuku tangan Harith..dan darah masih tak berenti kuar semasa saya di rumah pengasuh Harith tadi..rasa nak nangis jer time tu..tapi saya kuatkan semangat..sbb pengasuh Harith dah takut sangat tengok darah tak berenti..dia risaukan Harith..mengenangkan Harith ada G6PD..lagilah dia takut..Tak sampai hati saya nak marah dia..mungkin dia tak sengaja...biasalah ..bukan semua manusia sempurna....mesti ada perkara yang dia terlepas pandang...kalo tak terjadi sekarang..masa depan nnti..kita tak tahu lagi...mungkin berlaku..mungkin tak..dan mungkin lebih dasyat..Nauzubillah...mintalah dijauhkan..

    Sampai klinik...Harith diberikan rawatan kecemasan..mujurlah Harith tak menangis..tak meraung2 kesakitan..kuat sungguh anak mama ni..saya yang rasa nak nangis...takut bintang hati saya tak kuat mcm mama dia..Sebelum rawatan diberikan pada Harith..terlebih dahulu, saya maklumkan pada doktor..yang Harith ni ada G6PD....dan doktor sediamaklum mengenainya..saya bimbang kalo2 doktor salah bagi ubat ke Harith nnti..

      Huish...ni kalo orang tua kena pun sakit..apatah lagi baby..mesti dia lagi sakit..Terpotong pula kat tempat darah buat U-Turn...itulah ngomelan doktor yang merawat Harith...saya dapat rasakan kepedihan yang Harith rasa..sbb saya sendiri pun kadang2 terpotong juga kulit kat jari tangan saya sampai berdarah..hehehe..pedih woooo...menurut doktor di badan kita ni ada 3 tempat darah buat U-turn iaitu..di kepala, di hujung jari tangan dan di hujung jari kaki..sebab itu darah banyak kuar dan lambat berenti sekiranya berlaku bleeding kat tempat2 tersebut....Selesai rawatan...doktor pesan nnti sapu minyak gamat lepas buka balutan kat jari dia..Alhamduilillah...harap2 Harith dah tak sakit..lega hati saya tengok Harith dah nak senyum..kalo tadi muka dia tekeruk-keruk menahan kepedihan..sekarang tak lagi...hehehe...

Kesian Harith...Jarinya Luka...  
Comelnyeerrr...hehehe...
     Betul kata doktor...pengasuh Harith rasa fobia nak potong kuku Harith dah lepas ni..bukannya saya tak nak potong kuku Harith..bagi saya..kuku Harith masih pendek lagi untuk dipotong walaupun orang lain nampak mcm panjang...biarlah..saya tunggu masa yang sesuai untuk potong kuku si bintang hati saya ni..sementara tu Harith pakailah dulu ye sarung tangan yang Mak Long bagi tu ye...Ok?...Nnti mama potong kuku Harith k..Love u Always.. Sayang.. dari Bak dan Mama.. 
Harith suka sangat tido atas perut Bak...
Semalam..buat pertama kalinya  Harith bertemu dengan sepupu2nya...Meriah giler kat rumah...dari kiri: Cika yang serabut, Kakak, Wawa n Ayie...

2 ulasan:

.:Mrs. Engineer:. berkata...

ciannye die...

My Precious Pe'Pe' berkata...

alooo....kesiannya wakk....sebak baca mamanya sedih...~saya pun pernah terketip kuku smpai anak meraung tp nasib tak darah...biasalah kuku baby kan kecik...mmg payah gt nak potong...mesti trauma pengasuh...takpelah maafkan je dia...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...