Sabtu, 8 Januari 2011

Waahh...penatnya...

    Salam semua...sejak masuk kerja balik pada pertengahan bulan lalu....hanya tuhan jer yang tahu..betapa penatnya saya...mahunya tak penatnya...banyaknya keje kat ofis yang memerlukan perhatian sepenuhnya daripada saya..sampai nak ber'Blog' pun..asyik tak sempat jer..Sebelum ni boleh lagi..sbb saya dalam waktu berpantang..masa yang terluang..saya isikannya dengan menghadap laptop ni..dah puas duduk berehat kat rumah..dan kini sudah sampai masanya bekerja keras untuk mencari sesuap nasi...Bintang hati saya Harith..semakin hari semakin temban dan sihat..

Harith yang senyum meleret...
  Alhamduillillah...setakat ni tak der lagi perkara yang tak diingini berlaku pada Harith sepanjang saya bekerja semula...Hari2..sebelum pukul 7.00 mlm saya akan pastikan Harith telah diambil dari rumah pengasuh..Cuma kebelakangan ni asyik ujan jer...kesian Harith..ada skali saya ambil Harith pukul 8.00mlm sbb hujan yang lebat sangat...yelah..saya menumpang motor Bak ke tempat keje...Bila ujan turun dengan lebat..terpaksalah berenti berteduh sekejap...bahaya kalo menunggang motosikal dalam ujan...jalan licin....takut lah..

Suasana Di Bangsar...sejuknya...

Kesian Bak...
  Saya bekerja di area 'Golden Triangle'... mmg menguji kesabaran kalo memandu..lebih2 lagi kalo musim hujan..tuhan jer yang tahu..kalo keluar ofis pukul 5.30 ptg..sampai rumah mungkin dalam pukul 8.00 mlm... Bila saya menumpang Bak...bolehlah main dgn Harith lama skit...Tapi kalo saya menghadapi hari yang memenatkan..mujurlah saya ada Bak yang memahami keadaan saya di sisi saya...Bak akan mengambil alih tugas saya untuk mendodoikan Harith di malam hari di kala saya kepenatan..Kalo saya tak penat...saya sendiri yang akan medodoikan Harith sampailah Harith tido...

Bak Mithali..=>
       Setiap malam saya akan terjaga 2 jam skali untuk menyusukan susu badan kepada Harith..tiada istilah tidur yang cukup dalam kamus kehidupan harian saya sejak kehadiran Harith di dalam hidup saya...Saya perlu memotivasikan diri saya sendiri supaya saya tidak patah semangat untuk menyusukan Harith...mmm...sebenarnya bukan mudah...yang penting jangan MUDAH PATAH SEMANGAT....
       Waktu bangun tido saya pada setiap hari adalah pada jam 5.30 pagi..hari2 saya akan sediakan bekalan untuk Harith ke rumah pengasuh...Setiap botol, akan saya labelkan mengikut nombor..3 botol pertama (1 botol dalam 2 Oz) adalah susu EBM -Expressed Breast Milk- yang saya cairkan dari freezer...dan selebihnya -5 botol - adalah susu badan yang baru dipam...Saya lebih suka untuk menyimpan susu Harith ke dalam beg Cooler dibandingkan menumpang di dalam peti sejuk rumah pengasuh...sebabnya saya tak perlu risau bila berlakunya 'Blackout' di rumah pengasuh Harith ketika saya berada di tempat keje..

Setiap malam saya akan sediakan bekalan Harith untuk hari keesokannya...
Alhamduillillah..Stok EBM yang saya kumpul sewaktu dalam pantang...

Sebelum Harith dihantar ke rumah pengasuh..bekalan Harith dimasukkan ke dalam beg Cooler Kit yang boleh tahan 10-12 jam...Pengasuh Harith hanya perlu rendamkan botol Harith dalam air suam selama 15 minit sebelum dituangkan ke dalam botol susu MAM Harith...



  Kini umur Harith dah masuk 3 bulan (dalam 2-3 hari lagi..genaplah)..dah pandai senyum, menggapai objek yang tergantung...dan sekarang dah mula nak bercakap dgn orang..walaupun, saya tak faham apa yang dia nak katakan..Harith penyeri dalam hidup saya dan Bak kini dan selamanya...

        
Harith di Gim....
p/s :  Harap2 lepas ni saya punya kesempatan untuk ber'blog' lepas ni walaupun waktunya singkat..=)..hehehe..

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...